Example
PRZEJŚCIE, 2009 </br> 80×220 cm, olej na płótnie ZIEMIA, 2011 </br> 130×110 cm, olej na płótnie RELIGIA, 2008 </br> 18×45 cm, tempera na papierze PRZEMOC, 2010 </br> 24×50 cm, tempera na papierze RELIGIA 2, 2009 </br> 24×63 cm, tempera na papierze ECHO, 2009 </br> 24×78 cm, tempera na papierze GŁOSOWANIE, 2012 </br> 26×70 cm, tempera na papierze PIĄTEK, 2007 </br> 27×70 cm, tempera na papierze KORYTARZ, 2008 </br> 28×50 cm, tempera na papierze AKTEON, 2012 </br> 29×40 cm, tempera na papierze WIDMO, 2010 </br> 30×80 cm, olej na płótnie REKONSTRUKCJA ZDARZEŃ, 2012 </br> 57×34 cm, tempera na papierze POSZUKIWANIA, 2012 </br> 48×35 cm, tempera na papierze NOC, 2012 </br> 30×50 cm, tempera na papierze BASEN, 2007 </br> 25×50 cm, tempera na papierze ĆWICZENIA Z PSYCHOKINEZY, 2007 </br> 19×50 cm, tempera na papierze HORYZONT, 2006 </br> 20×70 cm, tempera na papierze NIEBEZPIECZEŃSTWO, 2006 </br> 19×47 cm, tempera na papierze AGORAFOBIA, 2008 </br> 21×67 cm, tempera na papierze POLTERGEIST, 2010 </br> 22×70 cm, tempera na papierze ZDERZENIE, 2007 </br> 35×50 cm, tempera na papierze INTROWERTYK, 2008 </br> 19×48 cm, tempera na papierze POWIETRZE, 2011 </br> 110×150 cm, olej na płótnie GEST, 2008 </br> 30×100 cm, tempera na papierze SYNCHRONIZACJA, 2008 </br> 30×80 cm, tempera na papierze WODA, 2011 </br> 110×130 cm, olej na płótnie BIBLIOTEKA, 2013 </br> 40×53 cm, tempera na papierze WYSPA, 2013 </br> 60×26 cm, tempera na papierze
Sceny figuralne odzwierciedlają moją fascynację narracyjnym potencjałem obrazu. W pewnym sensie są antytezą martwej natury, statyczny pejzaż jest tu tłem dynamicznej akcji, nawiązującej interpretacyjną niejednoznacznością do obrazów wczesnorenesansowych. Ich mnemotechniczna funkcja determinowała bogatą ikonografię figuralną, czytelną dla ludzi z epoki, a zupełnie hermetyczną dla nas. Oniryczna niespójność akcji naprowadziła mnie na trop psychokinezy.
Termin z pogranicza psychologii i mechaniki (greckie psyche - dusza, kinesis - ruch) określa zdolność poruszania przedmiotów siłą woli, bez użycia dotyku, czyli właściwie siłą wzroku - za pomocą uważnego spojrzenia. To nasuwa skojarzenie z pikturalną fenomenologią opisaną przez Merleau-Ponty'ego w eseju Oko i umysł: patrzący staje się patrzeniem, a następnie tym, na co patrzy. Psychokineza może być metaforą naszego istnienia w świecie, a w węższym sensie – instrukcją obsługi obrazu.