Example
ST ODOLPHUS, 2013 </br> 30×69 cm, tempera na papierze ZAĆMIENIE, 2011 </br> 92×110 cm, olej na płótnie GALERIA, 2013 </br> 20×31 cm, tempera na papierze MAKIETA, 2012 </br> 23×24 cm, tempera na papierze PAPIER, 2013 </br> 30×42 cm, tempera na papierze BAAVOKERK, 2013 </br> 35×50 cm, tempera na papierze WYSTAWA, 2007 </br> 45×45 cm, tempera na papierze IHLOW, 2010 </br> 50×18 cm, tempera na papierze IKONOKLAZM, 2012 </br> 50×40 cm, tempera na papierze DŹWIĘK, 2009 </br> 36×42 cm, tempera na papierze SAENREDAM, </br> 30×39 cm, tempera na papierze PIES, 2013 </br> 19×70 cm, tempera na papierze BEZ TYTUŁU, 2013 </br> 25×50 cm, tempera na papierze BEZ TYTUŁU, 2013 </br> 43×23 cm, tempera na papierze EKSPLOZJA W KATEDRZE, 2013 </br> 50×41 cm, tempera na papierze EKSPOZYCJA, 2013 </br> 100×70 cm, olej na płótnie
Bezpośrednią paralelę historyczną dla tych obrazów stanowią dzieła siedemnastowiecznych holenderskich „malarzy perspektywy”, wśród nich głównie Pietera Saenredama, którego niewielkie, wyciszone obrazy opustoszałych wnętrz kościelnych poruszają swoją ograniczoną gamą, nastrojem nieobecności i transcendencji. Większość tych obrazów padło ofiarą późniejszych ingerencji. Saenredam malował je głównie w celach dokumentacyjnych, ale późniejsi nabywcy zlecali często innym malarzom domalowanie postaci w celu uatrakcyjnienia warstwy narracyjnej. W trakcie konserwacji przemalowywania bywają najczęściej zdejmowane, a pozbawione anegdoty przedstawienia protestanckich świątyń odzyskują swój monumentalizm i niemal abstrakcyjny minimalizm. Nieobecność człowieka sprawia, że swoje znaczenie traci element akcji, uwypukleniu ulega natomiast kwestia przestrzennej rozciągłości, stosunków pomiędzy przedmiotami i miejscem, w którym są umieszczone. Uwagę oglądającego staram się skoncentrować na samej czynności patrzenia, wzrokowej kontemplacji, nie rozpraszając jego wysiłku na odczytanie i zdefiniowanie treści.