Hipotezy przedstawiają fikcyjne wnętrza i przedmioty. Proces ich powstawania jest żywiołowy, częściowo wyzwolony spod kontroli autora, a efekt nieprzewidywalności uzyskany poprzez wykorzystanie technik z pogranicza informel i malarstwa materii (dripping, lawowanie, kalkomania, zdrapywanie). Każdy obraz z tej serii jest wypadkową wielu zbiegów okoliczności. Pomimo wpisania w ostatnim etapie wykonania całej jego struktury w czytelną, zgeometryzowaną przestrzeń architektoniczną, stosunki pomiędzy poszczególnymi elementami pozostają trudne do zdefiniowania: co jest bliżej, a co dalej, co jest czym i jaki ma związek z otoczeniem - to wszystko pozostaje kwestią hipotetyczną.
Jako przedstawienia nie odwzorowujące żadnego realnego kształtu, stanowiące jedynie materialne ekwiwalenty przypadku bądź arbitralnej decyzji autora, Hipotezy są malarską materializacją rzeczy trudnych nie tylko do określenia, ale i odwzorowania: reifikacją nieistniejącego.